بيماري تب برفكي، بيماري فوق العاده مسري زوج سمیان اهلي و وحشي است كه منجر به خسارت، كاهش شديد توليدات و تجارت دام هاي اهلي مي گردد.

رییس اداره مبارزه با بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان یزد در این باره گفت: طرح واكسيناسيون رایگان تب برفکی گاو و گوساله دو بار و گوسفند و بز یک بار در سال اجرا می گردد كه فاز اول واکسیناسیون گاو و گوساله در ارديبهشت ماه انجام شد.

دکتر سید خلیل موسوی در ادامه افزود: فاز دوم طرح واكسيناسيون گاو و گوساله در واحدهاي صنعتي، نيمه صنعتي و واحدهاي روستايي از ابتدای شهریور ماه تا 25 شهریور و در گوسفند وبز تا پایان مهر ماه سال جاری به صورت رايگان در سراسر استان انجام شد.

وی خاطر نشان کرد و گفت: اين اداره انجام اقدامات سريع براي كنترل بيماري و شروع عمليات و نظارت بيش از پيش بر اجراي دقيق طرح را در استان ساماندهي كرده و از تمام توان بخش دولتي و خصوصي واجد شرايط استفاده نموده كه در مجموع در اجراي اين طرح 51795 راس گاو و گوساله و 379453 راس گوسفند وبز مایه کوبی گردید.

دکتر موسوی در پایان از دامداران خواست جهت کنترل و ریشه کنی این بیماری از انتقال کود دام در حین بیماری و همچنین از پرورش گوسفند در کنار واحد های گاوداری خودداري نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا